Informacje ogólne
Historia Katedry Konstrukcji Mostowych, Metalowych i Drewnianych (L-3) Wydziału Inżynierii Lądowej PK
rozpoczęła się wraz z inauguracją działalności Wydziałów Politechnicznych przy Akademii Górniczej w Krakowie.
Na podstawie dekretu erekcyjnego Wydziałów Politechnicznych przy AG z dn. 19.11.1946 r., z mocą obowiązującą od 01.04.1945 r., utowrzono na AG
Wydział Inżynierii Lądowej i Wodnej zawierający 16 Katedr w tym Katedrę Budowy Mostów.
Na podstawie zarządzenia Ministra Szkolnictwa Wyższego z dn. 21.08.1953 r., z mocą obowiązującą od 31.07.1953 r.,
w sprawie zmian organizacyjnych w Akademi Górniczej, funkcjonującej już wówczas pod nazwą Akademia Górniczo-Hutnicza,
Wydział Inżynierii Lądowej i Wodnej przekształcony został na dwa oddzielne Wydziały:
Wydział Budownictwa Lądowego, obejmujący oddziały budownictwa lądowego i komunikacyjnego oraz Wydział Budownictwa Wodnego.
W roku akademickim 1953/54 nastąpiło pełne usamodzielnienie się Politechniki Krakowskiej a Wydział Budownictwa Lądowego pozostał jej częścią składową.
W roku 1970, istniejąca nieprzerwanie od 1945 r. Katedra Budowy Mostów została przemianowana na Zakład Budowy Mostów i Tuneli (ZBMiT)
i funkcjonowała w Instytucie Dróg, Kolei i Mostów. W listopadzie 1982 r. ZBMiT został przeniesiony z Instytutu Dróg, Kolei i Mostów do
Instytutu Materiałów i Konstrukcji Budowlanych. Następnie 01.02.1993 r. Zakład Budowy Mostów i Tuneli został przekształcony, w funkcjonującą do 30.09.2019 r.
Katedrę Budowy Mostów i Tuneli. W 2019 r. w związku ze zmianami strukturalnymi PK Katedra Budowy Mostów i Tuneli weszła w skład nowo utworzonej
Katedry Konstrukcji Mostowych, Metalowych i Drewnianych (L-3). Nowa Katedra kontynuuje wieloletnie tradycje kształcenie inżynierów w zakresie specjalności mostowej
ściśle związane z rozwojem Wydziału Inżynierii Lądowej PK od początku jego istnienia.